3.2 Historia SuperDrob

102-7, 102-10

Powstanie firmy SuperDrob ma swój początek w wizji i chęci spełniania marzeń jednego człowieka. To właśnie w głowie i sercu Henryka Lipki zrodziła się chęć powrotu do kraju i wsparcia polskiej gospodarki. Lata przebywania poza Polską, ze względu na panujący wcześniej ustrój, wywołały potrzebę powrotu ze Szwajcarii i wsparcia przemian gospodarczych w odradzającej się ojczyźnie. Tak właśnie, od wykupienia przez założyciela SuperDrob Warszawskich Zakładów Drobiarskich w 1993 roku, zaczęła się nasza historia.

Przedrostek „super” również nie wziął się znikąd. Wpisuje się on w filozofię Henryka Lipki. Dla niego zawsze SuperDrob miał być napędzany przez ambicję sięgającą aż po horyzont. Stąd na przestrzeni ostatnich 27 lat tak ogromna zmiana, która spowodowała, że przestaliśmy być rodzinną firmą rolno-spożywczą z Karczewa.


Rebranding

Jednym z przełomowych momentów w historii firmy był rok 2015. Do tego czasu skupialiśmy się na produkcji najwyższej jakości produktów, które były sprzedawane pod markami własnymi naszych partnerów zagranicznych. Zaczął się jednak nowy etap, w którym zdecydowaliśmy się położyć nacisk na rynek polski i stworzyć produkty sygnowane przez SuperDrob. Symbolem tych zmian była także nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo – SuperKurka, która patrzy w przyszłość pełną wyzwań.


Aneta Stępniak
Dyrektor Marketingu


Nowy Zarząd

102-7

Od 2020 roku Grupa SuperDrob działa pod przewodnictwem nowego prezesa. Na to stanowisko został wybrany dotychczasowy wiceprezes Marcin Świąć. Pracuje w SuperDrob od 2016 roku.

César Lipka, który do tej pory pełnił funkcję prezesa, rozwija teraz nowe projekty spożywcze w spółce CPF Poland oraz został przewodniczącym Rady Nadzorczej SuperDrob.

Zależało mi na dalszym rozwoju w nowych obszarach. Handel, przetwórstwo, zmiany społeczno-gospodarcze i oczekiwania konsumentów wymuszają na nas nowe projekty produktów i usług. Dlatego postanowiłem wyjść z obszaru operacyjnego w SuperDrob i przekazać go w ręce Marcina Świącia, doświadczonego menedżera.

Chciałem także podziękować mojemu ojcu Henrykowi Lipce – za rozwijanie przez 27 lat tego przedsiębiorstwa. Stoimy w pierwszym rzędzie polskich firm mięsnych. On już przechodzi na emeryturę, a ja będę kierował za niego Radą Nadzorczą SuperDrob.

Synergia obu doświadczeń – SuperDrob S.A. i CPF Poland S.A. – może przynieść nowe możliwości. Dodatkowo spółka CPF Poland może korzystać z doświadczeń naszych tajlandzkich partnerów. Biznes rolno-spożywczy w Azji jest pod wieloma względami bardziej innowacyjny niż europejski.


César Lipka