3.4 Nasze produkty
Bycie „super” oznacza również nieustanną potrzebę rozwoju, innowacji i przekraczania kolejnych biznesowych barier. Dzięki zdobytemu doświadczeniu nauczyliśmy się słuchać naszych kontrahentów i podążać za potrzebami klientów. Chcemy przedstawić szeroką gamę produktów dla każdego. Naszym celem jest stworzenie jak najwyższej jakości oferty wpisującej się w różne gusty, lecz znajdującej się w przedziale cenowym „na każdą kieszeń”. Jesteśmy otwarci na rozmowy i z chęcią podejmujemy wyzwania.
Kurczak Sielski
Produkujemy bezpiecznie i wdrażamy innowacyjne produkty. Zespół specjalistów, który pracuje nad nowymi rozwiązaniami, postawił sobie za cel stworzenie „kurczaka jutra”. Jest to głęboko zapisane w filozofii firmy i jej strategii rozwoju. Pierwszą odpowiedzią na tę potrzebę jest linia produktów z Kurczaka Sielskiego. Chcemy szukać nowych rozwiązań, projektować swoje produkty w sposób zrównoważony, uwzględniając zarówno dobrostan zwierząt, jak i wymagania rynkowe.
Jesteśmy dumni z Kurczaka Sielskiego – to nasz flagowy produkt na rynku polskim.
Polski konsument jest coraz bardziej świadomy tego, co kupuje, i poszukuje produktów naturalnych i zdrowych (Analiza przygotowana przez Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – IERiGŻ). Z tego też powodu cała linia produktów z Kurczaka Sielskiego wpisuje się w najnowsze trendy rynkowe. Dostrzegamy potrzeby konsumentów i oferujemy coraz więcej propozycji wędlin, dań semi (do odpieczenia) i dań gotowych na bazie tego surowca. Dzięki temu jakość tych produktów przetworzonych wyróżnia się na rynku. Kurczak premium sprzedawany jest również pod marką własną Lidla jako Biesiadny.
Dania convenience
Wygodne żywienie w świecie pełnym pośpiechu to jeden z trendów, które na polskim rynku zaczynają być coraz lepiej widoczne. SuperDrob już od lat jest liderem w segmencie produktów convenience, czyli dań gotowych, które są głęboko mrożone lub schłodzone. Mamy ogromne know-how i doświadczenie zdobyte w trakcie wieloletniej współpracy z zagranicznymi kontrahentami. Dzięki temu wiemy, na co jest największe zapotrzebowanie w krajach Europy Zachodniej i jak kreować nowe trendy w tym obszarze. Potrafimy zrobić „kurczaka na 500 sposobów” i daje nam to niemal nieograniczone możliwości dostosowania oferty do potrzeb klienta. Przykładem wprowadzenia w życie takich rozwiązań jest chociażby produkcja elementów kurczaka w panierach pełnoziarnistych, z płatkami owsianymi, amarantusem, siemieniem lnianym i nasionami chia (nasz popularny produkt na rynku francuskim). Dla jednego z brytyjskich kontrahentów stworzyliśmy produkt, który jest sprzedawany pod marką Disney Kitchen. Nie jest on poddawany wstępnemu smażeniu, a w domu przeznaczony jest tylko do odpiekania, co znacznie redukuje zawartość tłuszczu. Dodatkowo cały skład jest dostosowany do restrykcyjnych wymagań odbiorców.
Jesteśmy producentem, który wykonuje zamówienia dla dużych sieci handlowych i marek własnych. Na rynku polskim nasza oferta pod brandem SuperDrob w segmencie convenience nie jest rozbudowana, ale edukujemy kontrahentów i pokazujemy im szeroki wachlarz naszych możliwości. Chcemy w tym segmencie kreować trendy i nie tylko odpowiadać na zapotrzebowanie rynku, ale też pokazywać, na co pozwalają nowe technologie. Udowadniamy, że produkty mrożone i chłodzone nie odbiegają jakością od dań świeżych. Sam proces mrożenia sprawia, że nie trzeba poszerzać etykiety o dodatkowe składniki i konserwanty, ponieważ w temperaturze poniżej -18 stopni Celsjusza nie rozwijają się bakterie, wirusy oraz nie zachodzą procesy gnilne. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły i trendy prozdrowotne.
Produkty convenience SuperDrob w Polsce można znaleźć pod markami własnymi: Lidl, Carrefour, Auchan, Dino, Polo Market.
Mięso standardowe
Mówiąc o głównych produktach SuperDrob, nie można pominąć segmentu surowych części kurczaka i tuszek drobiowych. Każdy możliwy element świeżego mięsa i podrobów brojlera możemy sprzedawać według potrzeb klientów. Dzięki naszym wysokim standardom produkcji byliśmy wśród pięciu pierwszych firm w Polsce, które zostały dopuszczone do eksportu na rynek chiński.
Surowe mięso i produkcja standardowa od początku istnienia firmy były podstawą jej działalności. Sezonowo jesteśmy również producentem gęsiny. W naszym zakładzie w Lublinie mamy linie ubojowe specjalnie dostosowane do tego celu.
Bez względu na to, czy mówimy o mięsie z chowu standardowego, czy o surowych elementach Kurczaka Sielskiego, mamy pewność najwyższej jakości produkcji. Już teraz możemy zaoferować klientom mięso z wartościami dodanymi, które dzięki odpowiedniej paszy podawanej zwierzętom jest wzbogacone o różne związki mineralne czy kwasy tłuszczowe. W celu dostarczenia jeszcze lepszych produktów, dostosowanych do wymogów naszych odbiorców, nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem całego procesu chowu. Naszym marzeniem jest, by ten standard nieustannie podnosić i wytyczać nową drogę wśród producentów w Polsce.

Spośród naszych pracowników wybraliśmy zespół fachowców, którzy dzięki swojej wiedzy i innowacyjnym pomysłom opracowują nowe projekty związane z chowem brojlera. Wierzymy, że efekty ich pracy zrewolucjonizują sposób podejścia do hodowli drobiu i polepszą zarówno dobrostan zwierząt, jak i jakość finalnego produktu.
Pracujemy nad standardem w chowie zwierząt, w którym nie ma miejsca na antybiotyki i kokcydiostatyki*. Wybieramy trudniejszą drogę i chcemy wprowadzać środki zapobiegawcze: szczepienia ptaków na kokcydiozę oraz paszę wzbogaconą o probiotyki i prebiotyki. To dla nas ważne i wierzymy, że w przyszłości wszystkie produkty oferowane przez SuperDrob będą pochodziły z kur z takiego chowu.
Robert Bogusz
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
* preparat zapobiegający groźnej, pasożytniczej chorobie